Please disable your Ad Blocker to better interact with this website.

Media BiasNews/OpinionPresident Trump

New York Times Issues Major Correction to Manafort Russian Collusion Story

The New York Times issued a significant correction to a story that seemed to insinuate proven collusion between former Trump campaign manager Paul Manafort and the Kremlin.

The story came about as court filings on Tuesday contained sloppy redactions by Manafort’s legal team that revealed new and unintentional information.

In their rush to connect dots to their preconceived notions, the Times reported that the documents demonstrate Manafort had “shared political polling data with a business associate tied to Russian intelligence.”

The article, still posted, had a screaming headline which read, “Manafort Shared Trump Campaign Data With Russian Tied to Intelligence Services.”

But a funny thing happened when one of the authors looked into the filings again, and lo and behold, a major correction had to be issued.


The Times official correction, which naturally they placed at the bottom of their article, reads as follows:

A previous version of this article misidentified the people to whom Paul Manafort wanted a Russian associate to send polling data. Mr. Manafort wanted the data sent to two Ukrainian oligarchs, Serhiy Lyovochkin and Rinat Akhmetov, not Oleg V. Deripaska, a Russian oligarch close to the Kremlin.

They Didn’t Correct Everything

Bear in mind, Vogel tweeted the article originally at 9:00 PM on Tuesday.

The ‘correction’ tweet was sent out at 1:39 PM on Wednesday, meaning a column suggesting a direct link of collusion between Manafort and the Russians sat on social media for nearly 17 hours, allowing a false narrative to marinate into the public consciousness.


Aside from that, however, the Times still has a ‘Wednesday Briefing‘ section posted which contains the Manafort story.

There is no correction on that post, and it still states, at the time of this posting, that Manafort passed the polling data on to Oleg V. Deripaska, a Russian oligarch close to the Kremlin.

Additionally, the conclusion still reads: “It’s the clearest evidence to date that the Trump campaign may have tried to coordinate with Russians.”

And yet, that clear evidence was shattered by the correction of their alternative facts.

The Original Story Was Shared Everywhere

Numerous reporters will be left with egg on their face over the New York Times story. Outlets from all corners of the mainstream media ran with the story about the connection to the Kremlin.

Vox had to update their report. As did outlets as diverse as Talking Points Memo and the Daily Caller.

Other reporters had to make similar deletions to Vogel’s.


The reality is that for the umpteenth time since the collusion investigation began, reporters jumped to conclusions and created their own link supposedly proving collaboration between the Trump campaign and Russia, only to have to walk it back.


Perhaps they believe they’ll find that smoking gun one day … and won’t have to retract it when they learn the truth.

Read more at the Political Insider

Rusty Weiss

Rusty Weiss is a freelance journalist focusing on the conservative movement and its political agenda. He has been writing conservatively charged articles for several years in the upstate New York area, and his writings have appeared in the Daily Caller, American Thinker,, Big Government, the Times Union, and the Troy Record. He is also Editor of one of the top conservative blogs of 2012, the Mental Recession.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button