The New York Times quietly corrected a pair of articles mentioning a Trump voter with buyer’s remorse after it was discovered he never actually cast a vote for the President.

Mark Graham, a resident of Erie County, Pennsylvania, was initially featured in a video created by America Bridge, a Democrat PAC.

“I voted for Donald Trump in 2016 because I thought he would make a change,” Graham says in the spot.

When questioned about whether or not Trump has delivered on that change, Graham replies, “Not for the good” because the President “plays favorites for people like himself … He doesn’t understand life around here.”

Trending: Trump Mocks Rachel Maddow After She Claimed He Was Lying About USNS Comfort

Will Joe Biden defeat President Trump?

 

He added, “Voting for Donald Trump in 2020 would be like putting gasoline on a fire.”

One news organization happened to check Graham’s voting record and discovered he didn’t cast a ballot for Trump. In fact, he didn’t vote at all in 2016.

 

New York Times Embarrassed

You’d expect Democrat PACs to run dishonest videos in an effort to drive their voter base to the polls. You might even expect the local media to fail in their due diligence to run a background check on people they feature in their stories.

But the New York Times? The New York freakin’ Times?

That’s exactly what happened, as the newspaper of record ran two articles – one, an in-depth feature on Graham, another that references him – which tried to push the buyer’s remorse angle of former Trump voters.

In both pieces, the Times was forced to issue a correction.

“After this article was published, local news media reported that Mark Graham, a voter featured in the American Bridge ad campaign and another article by The Times, did not vote in the 2016 election,” they wrote. “The Times has confirmed those reports.”

Pro-tip: Maybe confirm his comments and what he claims to be prior to running multiple articles on him.

 

A Pattern Emerges

We’d like to say this kind of thing by the New York Times is a rarity, but it isn’t.

In December of 2016, the Times was forced to issue a correction on a column regarding the Electoral College. They claimed to have opposed the Electoral College consistently for 80 years, only to have a column from 2000 surface titled The Case for the Electoral College.

This past January, they had to issue a significant correction to a story that seemed to insinuate proven collusion between former Trump campaign manager Paul Manafort and the Kremlin.

And perhaps most famously of late, the Times was forced to retract an editorial that blamed Sarah Palin for a mass shooting in Arizona in 2011, a conspiracy theory that was debunked almost immediately after the heinous act was carried out.

Palin sued the New York Times for defamation over the ‘fake news’ reporting in 2017, and the case was revived recently after a decision in her favor.

Perhaps if they stopped concluding that all Republicans are bad before reporting, and gathered facts instead, they could restore their image.

Until then, the only appropriate place for the New York Times is at the bottom of a garbage can.

Read more at the Political Insider